Donderdag 27 juni 2019 gaat de tweede editie van het Blaricum Music Festival van start. Het schilderachtige dorp uit onze regio zal twee weken lang worden bevolkt door zo’n honderd musici, die met hun violen, cello’s en klarinetten het straatbeeld zullen opvrolijken. En natuurlijk door de duizenden concertbezoekers die worden verwacht.
Full size editie
Vorig jaar organiseerde Peter Santa een vierdaagse proefeditie van het Blaricum Music Festival: negen concerten, een masterclass viool met Prof. Boris Kuschnir en een unieke Stradivariustentoonstelling. Het high-end muziekfestival werd een enorm succes. Waarom geen full size editie? Peter Santa waagde de sprong.
Blaricum Music Festival Orchestra
Het resultaat van zijn inspanningen (en dat van de vele vrijwilligers om hem heen) start donderdag 27 juni 2019. Vanaf dan kun je maar liefst twintig klassieke concerten bezoeken in de twee prachtige kerken die Blaricum rijk is. Dit jaar is er bovendien een speciaal Blaricum Music Festival Orchestra samengesteld: zestig (jonge) internationale topmusici, geleid door de bevlogen Franse dirigent Mathieu Herzog. Zij zullen enkele concerten geven. Er zijn ook twee intensieve masterclasses (viool én piano) en er is een Chagall-tentoonstelling in Kunsthandel Studio 2000.
Festivalbar
Het muzikale feest in Blaricum vindt plaats van donderdag 27 juni tot en met zondag 7 juli 2019. Rondom alle concerten zijn er diverse luxe cateringmogelijkheden en arrangementen. Tevens zijn er cateringpunten waar je gewoon een drankje en een hapje kan kopen, zonder dat je een compleet arrangement hoeft aan te schaffen. Op het plein voor Kunsthandel Studio 2000 is een feestelijke festivalbar.
Eigen Festival Coupe
Caroline Kooij van IJssalon De Hoop heeft speciaal voor de 2e editie van het Blaricum Music Festival een Festival IJs Coupe gemaakt. Iedere concertbezoeker die deze coupe bestelt kijgt een 2e coupe naar keuze gratis. Een feestelijk uitziende coupe met diverse muzikale ingrediënten: laat dat maar aan Caroline over!
Overigens heeft Caroline ook meegewerkt aan de #ikgazekerook-promotiecampagne via social media. Deze succesvolle campagne is het geesteskind van Rik Felderhof. Landelijk- en lokaal bekende Gooiers hebben vrijwillig meegewerkt om een steentje bij te dragen aan het muzikale feest. Er zijn nog kaarten beschikbaar; kijk hiervoor op de website van het festival.