Agenda, Ondernemen

Start-up platform voor jongeren: The Board Room

Dit voorjaar start er een nieuwe community voor ondernemende jongeren in Hilversum: The Board Room. In het hart van start-up Hilversum, Werf 35, krijgen acht ambitieuze jongeren uit de omgeving Hilversum de kans om hun bedrijf of bedrijfsidee een stap verder te brengen. Ze krijgen een half jaar lang gratis training, inspiratie en tips van Hilversumse start-ups en ervaren ondernemers die allemaal succesvol zijn in hun eigen markt. Daarnaast zullen ze zelf ook een start-up event organiseren voor jong Hilversum waarbij ze hun bedrijfsidee of progressie aan de bezoekers presenteren. Het project is een initiatief van Team Ollie en zeven ondernemers van creatieve hub ‘de Stookplaats’ en wordt ondersteund door het Stadsfonds Hilversum.

Chudi en Benjamin (Team Ollie)

Projecten en ideeën

Chudi Uzozie en Benjamin Veenstra runnen sinds 2016 zelf een start-up in Hilversum: Team Ollie, een bureau dat projecten door heel Nederland doet voor scholen, instellingen en gemeentes gericht op persoonlijke ontwikkeling, motivatie en ondernemerschap. Benjamin: “We zien dat veel jongeren naast hun school veel bezig zijn met eigen projecten en ideeën. Denk aan het runnen van een YouTube-kanaal, het verkopen van tweedehands kleding of op populaire apps zoals United Wardrobe, maar ook zelf hun kleding customizen. Daarnaast komt het geregeld voor dat jongeren zich op school niet 100% geven, terwijl het bedenken of uitwerken van producten of diensten wél hun aandacht heeft. Met The Board Room bieden we deze ervaringsgerichte jongeren een platform”. Chudi vult hem aan: “Het doel is om het start-up klimaat in ’t Gooi voor jongeren aantrekkelijker te maken en dat begint bij de doelgroep zelf. Daarom willen we de deelnemers niet alleen verder helpen met hun bedrijf of idee, maar ook uitnodigen om met nieuwe events en projecten te komen die de start-up wereld voor jongeren in ’t Gooi een stukje dichterbij brengt.”

Kick-off

De ondernemers die meewerken aan The Board Room zijn: Peter Driessen (Spil Games en Gykolost), Bas Rozenbeek (Brave Media), Mariëlle van der Pauw (Meutt), Diederick Kraayenveld (Oud Hout), Kay Peters (Mukava en Beastmount), Charly de Wijs (Chef aan de Werf) en Rik Oostenbroek (digital artist). Het project wordt ondersteund door het Stadsfonds Hilversum. De kick-off van The Board Room is op vrijdagmiddag 9 maart van 17.00 tot 19.00 op de Stookplaats, Werf 35.

Geïnteresseerden kunnen meer lezen en zich aanmelden op www.ollie.nl/boardroom

 

10 februari 2018

Door

Redactie


Like Ons Op Facebook
Facebook Pagelike Widget
Over de Gooische Tam Tam
De Gooische TamTam is het grootste en populairste platform in het Gooi, voor alle leuke nieuwtjes, horeca, winkels, ondernemers en events in ‘t Gooi en omstreken.

Doormiddel van verschillende rubrieken, zoals agenda lifestyle en nieuws uit bereikt de Gooische TamTam per maand ca. 50.000 bezoekers, 18.000 Facebookers, 4000 Twitteraars, 2500 Google+ en 2000+ Linkedin contacten afkomstig uit ‘t Gooi.